Charlottecuyvers.reismee.nl

Honduras

Hola!

Eindelijk heb ik goesting om mijn verhaal te doen over Honduras. Paar maanden geleden ben ik de grens overgestoken via Nicaragua naar Honduras. In Tegucigalpa, de hoofdstad van Honduras, had ik afgesproken met een couchsurfer. Na een uur wachten had ik door dat ik beter een taxi kon nemen naar een hostel/hotel. Op het plein, waar ik stond te wachten, werd ik meermaals aangesproken door mannen of ik alleen was en of ik met hen iets wou gaan eten. Eenmaal aangekomen in het hotel (er zijn geen hostels, enkel hotels even goedkoop als hostels), had ik het gevoel dat ik gevangen zat. Naar buiten kon ik niet gaan en binnen was er niemand. Om 20u sluiten ze de deuren en mag er niemand naar buiten omdat het dan te gevaarlijk wordt. Toen dacht ik echt ' hoe in godsnaam ga ik hier weggeraken??'. Plots hoorde ik stemmen van enkele jongens. Met mijn laptop ging ik naar de hal, passeerde hen en hoopte ik dat ze mij gingen volgen naar de 'recreatieruimte' (of hoe je dat ook zegt, ik kan echt geen Nederlands meer praten). En natuurlijk, helpt mijn uitstraling!! Ik moest hen maar 4 dingen vragen 'Wat zijn jullie namen?', 'Van waar komen jullie?', 'Gaan jullie naar boven of beneden?' en 'Mag ik mee?'. Et voilà, met drie zwitsers ging ik richting Copan Ruinas en Guatemala. Over de stad Tegucigalpa kan ik enkel nog zeggen dat er overal afval ligt, er is niets om te bezoeken en het is veel te gevaarlijk. Probeer Tegucigalpa te vermijden als je er niet moet zijn! Met een bus zijn we naar Copan gereden. Een klein stadje aan de grens met Guatemala. Het was ook de allereerste keer dat ze foto's trokken van ons, vooraleer we op de bus stapten. Dat doen ze 'voor het geval er iets zou gebeuren'. Al een chance dat ik snel in slaap viel, want anders had ik constant iedere bocht zitten checken. Aangekomen in Copan, hebben we een kei toffe én goedkope hostel gevonden, dat wordt gerund door een familie . We wilden daar uitgaan, maar er was geen kat op straat dus zijn we maar gaan poolen met wat locals. De dag nadien zijn we de ruines gaan bezoeken. Het leukste aan de ruines , was dat er overal wilde papegaaien rondvliegden. Voor ruines, ga je beter naar Guatemala en Mexico ! Nadien zijn we met een collectivo (een lokaal busje) de grens overgestoken naar Guatemala richting Antigua.

More about Guatemala, is coming up!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!