Charlottecuyvers.reismee.nl

Van San Jose naar Puerto Viejo en Manzanillo

Ola!

Ik kan mijn verhaal niet schrijven vanuit de jungle want ik heb geen telefoon- en internetverbinding haha. Dus hier komt mijn verhaal geschreven op een querty toetsenbord in het enige echte internetcafe van Puerto Viejo.

Gisteren ben ik , na 2 landpogingen, geland op San Jose. Eenmaal buiten, hoorde ik langs alle kanten 'Taxi taxi' en dus nam ik maar een taxi haha. Na het onderhandelen over de prijs ben ik in een oranje taxibusje gestapt. Het was nog maar net vertrokken of ik vreesde al voor mijn leven. Ze rijden daar echt als zotten. Op een gegeven moment stopten we aan een metalen poort. Dit was de ingang van de bussenterminal. Om 10 uur vertrok mijn bus naar Manzanillo. Wat ik toen zag, is onbeschrijfelijk. Ik voelde mij zo vrij. Ik zag een vallei van jungle met in het midden een klein riviertje. Links van de weg zag ik de zee en rechts de jungle. Een paard middenin de jungle. Ik was zo aan het genieten dat ik er weliswaar van in slaap viel haha. Er was even een blackout. Om half 3 kwam ik aan in Puerto Viejo de Talamanca. Jan Hein , de eigenaar van El Arbol, wachtte mij daar op. Bij hem en zijn vrouw Marjolein verblijf ik 2 weken.Hele lieve en toffe mensen! Ze vertelde mij al direct heel goed nieuws; ik krijg een vakantiehuisje helemaal voor mezelf. Dan begon het ietsiepietsie slechtere nieuws. Ik zal beginnen met het wat betere nieuws van de twee (zitten jullie nu niet vol spanning te lezen??haha). Ten eerste is er noodweer uitegroepen in heel Centraal Amerika, maar aan de oostkust (hier dus)is het nu nog goed weer! Ten slotte vertelde ze mij dat er geruchten in het dorp gaan over het overvallen van El Arbol. Ik heb nog geen schrik en de kans dat het gebeurd is volgens mij niet zo groot! Ik blijf hier toch nog wel even. Als je Manzanillo en Puerto zou zien, je zou er niet meer weg willen. Vannacht sliep ik op 10 meter afstand van een luiaard en op 1 meter afstand van een salamander met een achtergrondmuziekje van the apes of Manzanillo. Ik werd, en niet veel gaan dit geloven, om half 5 wakker. Ik ben dan maar een eitje gaan bakken.Dan dacht ik ineens dat het wel tijd werd om eens te douchen. Daar zat ik dan in een gigantisch groot bad met een kopje water dat ik telkend over mij goot. Het bad vullen ging niet en de douche had enkel koud water. Ik voelde mij bij Stephke thuis haha. Daar zat ik dan, in dat bad. Ik keek even naar links en daar zag ik het.. een grote GIGA spin. En dan keek ik even weg en daar zag ik nog iets... een giftige kikker! Jajam daar zat ik dan... . Om 6 uur werd het dag en tegen half 9 ben ik naar Manzanillo gewandeld. Tijdens mijn wandeling zag ik apen springen van tak tot tak. Zo onrealistisch! Daar heb ik de bus genomen naar Puerto Viejo. Het is hier zooooooooooooo mooi. Ik waan mij echt in een film. Daar ben ik brood en kaas gaan kopen, wat ik ook niet meer ga doen;D Niet zoooo lekker! En even ter onderbreking ; STOMME QWERTY!

In Puerto Viejo heb ik na mijn lekkere maaltijd, een kokosnoot gekocht met een rietje in. Met de kokosnoot heb ik op het strand in de zon gezeten. Boekje gelezen, muziek beluisterd. En vooral rondom mij gekeken en naar het einde van de oceaan waar jullie in de regen zitten. Haha.

Verderop zag ik plots mannen aankomen in een bootje. Ze waren net gaan vissen en verkochten de vis, in de zon, op het strand.

Aja, honden volgen je hier gewoon, wat enorm handig is als je zo alleen bent. Ik heb dus ook op het strand gezeten met mijn hond.

Sebiet ga ik terug op het strand zitten en dan ga ik mijn boodschappen doen. Ik moet wel op tijd mijn bus nemen want het hele jaar door wordt het al om 18u donker. En hier wil je echt niet in het donker zitten.

Foto's volgen nog!

Kusjes vanuit het paradijs!

xx

Reacties

Reacties

stephke

Dit ben ik twee jaar terug. Ik weet EXACT hoe je je voelt en ik heb EXACT hetzelfde beleefd! JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! Geniet er maar van!
Haha die spin!
x

stephke

In dat internetcafé (junglecafé?) ben ik ook de eertse dagen veel keren gepasseerd maar met de tijd gaan we minder en minder van u horen, wedden? ;-)
By the way ik heb nog twee films dak daar gehuurd heb en nog ni heb teruggegeven haha!

Mish

Ik ga iedere dag direct kijken op je blog, en ik vind het super dat je zelfs de spin kunt trotseren !! hihi , geniet en beleef !!!!!!! Love you xx

Mattias

Dit is zo oneerlijk! :p

In alle geval zie ik dat je aan het genieten bent en das het belangrijkste!

Leuke verhaaltjes!

x

papa

Wat een schril contrast met het urenlange douchen thuis...maar je zal in elk geval als een echte dierenliefhebber terug komen :-)
Ik ben echt benieuwd naar de foto's. Geniet er van. xxx

Lies

miss you... :(

Caroline

Allereerst mis ik je al super hard!
Zo te lezen is het daar inderdaad wel fantastisch. Ben al blij dat je er goed geraakt bent met al die vliegtuigen.
Buiten die beesten ben ik echt wel super jaloers. Ik zal wel via jou blog een beetje meedromen van je reis ;)

Echt al wauw tot hiertoe! Dikke kus!

Emilie Vloeberghs

Kusje vanuit Baubergine x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!