Charlottecuyvers.reismee.nl

Night out in Puerto Viejo!

Ola!

Jaja daar ben ik weer met een spetterend verhaal! Om mijn verhaal te kunnen beginnen moet ik jullie richting de oceaan sturen naar de koffiebar van Kees! Echt de heerlijkste koffie ooit (na Baubergine natuurlijk)! Ik zat daar dus mijn koffietje te drinken toen ik twee jongens in de bar zag zitten. Ik begon ermee te praten en al snel had ik free food 's avonds. Een klein dinertje in een huisje aan een skateboardpark. Eindelijk kon ik eens 's avonds over straat lopen!

Na het dinertje zijn we uit geweest in Puerto Viejo. We begonnen in Mango's. Een superleuke bar! Ik stond daar te dansen en ineens zag ik mensen een joint doorgeven. Even om mijn papa gerust te stellen: ik ben flink geweest! Maarja, mannen trakteren nu eenmaal. Al snel stonden er veel shotjes tequila op tafel. Na de tequila zijn we naar Tex Mex geweest. Het was daar zo druk dat ze op de straat en op het strand stonden te dansen. We zagen een plekje aan een haardvuur aan de oceaan. Zalig! Ik stond gewoon te feesten aan de oceaan! Dan hadden we het schit-te-ren-de idee om kokosnoten te halen uit de bomen. Haha ik heb daar kokosnoten staan drinken, manmanman. Ik had wel heel veel zand in mijn mond, maar always look on the bright side of it! Haha. Tenslotte zijn we naar het huisje geweest van de jongens en heb ik daar op de grond in een slaapzakje geslapen. Wacht nu komt het allerbeste gedeelte van dit verhaal! Ik werd wakker onder de mieren! Overal mieren! Mijn reis kan echt niet erger worden dan dat! Hopelijk... .

Nadien had ik een afspraak met een Nederlander die ik de dag voordien had leren kennen aan de bushalte. We zijn mijn dagelijks koffietje gaan drinken bij Kees en dan een Tico maaltijd gaan eten bij Soda Mirna. Lekker lekker.

Wat heb ik nog gedaan? Vrijdagavond was het pokernight in El Arbol. Enja, 5000 colones verloren. Het leuke aan de pokernight was wel dat ik mijn buren heb leren kennen. Toffe mensen uit Canada.

Om af te sluiten, geef ik jullie een weetje! In Cuba is het doden van een koe strafbaarder dan het vermoorden van een persoon. 10 jaar gevangenisstraf voor een koe en 5 jaar voor een persoon. Straf hé!

Pura vida!

Reacties

Reacties

Stephke

Eindelijk nog eens nieuws! Met de uitbater van Mango ben ik Panama, Bocas gaan optreden. Hij heeft een groep waar ik iedere week mee optrad in Rocking J's. Super mooie foto van u in die hangmat, wat een metamorfose, en dat na slechts een week! :-) Ik ben zo blij voor u, leef helemaal mee. Ons papa is ongerust haha! En wij stellen hem iedere dag weer gerust. Geniet ervan!!!! xxxxxxxx

papa

Oei..mag ik mij nu ongerust maken ? Die mieren vind ik eigenlijk niet zo erg :-)...Maar ik lees wel dat je er van geniet...en dat maakt me blij. Maar wees alsjeblief op je hoede en voorzichtig...(en laat de geestveruimende dingen aan je voorbij gaan aub...ik kan je niet komen halen !) X dikke kus.

kevin

Het is tof om te lezen dat het goed met je gaat. Blijf genieten van het simpele en mooie leven daar in Midden-Amerika.
Nog geen cultuurshock gekregen?

Hou je goed, nog veel plezier en wees voorzichtig

groetjes kevin

Ps als je terug bent moet je die verhalen allemaal maar eens vertellen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!