Charlottecuyvers.reismee.nl

Bocas del Toros (Panama)

Ola!

Allereerst sorry voor het lange verhaal dat dit gaat worden want ik heb veel te vertellen!

Zaterdag ben ik met een shuttle vertrokken naar Bocas del toros. In Sixaola moesten we afstappen om de douane te passeren. Ze kijken na of je een retourticket hebt en je moet van die papiertjes invullen. Dan ga je een brug over. Met brug bedoel ik niet een stevige moderne brug. Ik heb echt met schrik over die brug gelopen. Je moet over houten balken lopen en dan moet je eens uitwijken voor een auto. Wie gaat er nu op die brug rijden? Kijk maar eens naar de foto's! Toen ik eindelijk de grens over was, kreeg ik voor de eerste keer een cultuurshock. Toen pas besefte ik echt dat ik ver weg zat. Kindjes (en eigenlijk bijna iedereen) lopen er rond met versleten kleren, boekentassen,.. . Ze vragen u direct om geld of eten. Na mijn cultuurshock, nam ik een taxi naar Almirante, waar je een watertaxi kan nemen. Panama is een prachtig land! Ik kan het niet beschrijven dus je zal een vlucht moeten boeken. In Almirante nam ik de watertaxi. Je ziet hutjes op het water, toilethutjes (je snapt wel wat ik bedoel) op het water, kleine eilandjes ,.. . De zon scheen, de watertaxi ging snel. En gewoon 20 minuten lang genieten. Toen kwam ik aan in Bocas del toro. Nu was het spannend want ik moest een hostel zoeken. Ik had gehoord over een hostel op het eiland aan de overkant waar je al schommelend of trampolinespringend in het water kan. Dus nam ik een bootje naar de overkant voor 1 dollar. Ik wist niet of er plaats ging zijn. Ik had ZOVEEL geluk : er was nog 1 bed over. En al snel kwam ik te weten dat er een Belg werkt genaamd Hannes uit Reet :D Daar zat ik dan voor 4 nachten in 'Aqua lounge hostel'. Ze begonnen net een beer pong spel dus ben ik mij gaan inmengen. Al snel kende ik iedereen. Veel Duitsers, Amerikanen en Amsterdammers. Aja, ik ben erg goed in beer pong haha. Die avond hebben we een kaartspel gespeeld en gaan feesten in de hostel. Iedereen van het andere eiland komt daar feesten en al snel kwam ik mensen tegen die ik had leren kennen in Puerto Viejo dus je kan al wel raden dat het super leuk was! Over de hostel gesproken, voor 11 dollar moet je het vooral hebben van de toffe eigenaars, bartenders, mensen, schommels en een goed bed. Het ontbijt is zelf maken , douchen met koud water, een crappy vloer in de badkamer en veel diefstallen (ze hebben mijn brood en water gestolen boe!). Oké en nu ga ik over naar zondag. Om 12uur had ik een afspraak met iemand dia ik had leren kennen in puerto. We zijn het dorp Bocas gaan verkennen. Nadien zijn we aan zijn hostel, Casaverde, gaan zwemmen. Ik was snel uit het water want het zal vol met kleine kwallen. Die avond ben ik met paar mensen uit de hostel naar het dorp Bocas gegaan. We zijn eerst naar Casaverde geweest omdat er een open mic was. Dit wil zeggen dat iedereen muziek kan maken. Maj dat was ZOOOO relax! We kwamen daar toffe amerikanen tegen die ons maar bleven trakteren. Nadien gingen we naar 'Natural Mystic'. De kok daar is 23 jaar en kookt ook in de hostel. Super toffe jongen die echt wat weet van koken! Hij komt uit Panama en reist rond om iedereen te laten proeven van zijn eten. Ik hoop dat ik hem ooit terug zie! Om 22u sloot het restaurant en zijn we daar wat muziek gaan maken. Super gezellig! Spijtig genoeg had ik mijn fototoestel niet mee... :(. De dag nadien ben ik een fiets gaan huren bij 'Rasta rental bikes'. Hij zit gewoon op het straat met waarschijnlijk gestolen fietsen en mensen kunnen voor 5 dollar een hele dag fietsen haha. Mijn fiets was roos met groene en oranje bolletjes. Het was heerlijk om te fietsen langs het strand en om de minuut 'Ola' te roepen. Ik vind persoonlijk panamezen veel vriendelijker dan de Costa Ricanen in Puerto. Na 30 minuten kwam ik aan in Playa Bluff. Een gouden strand met helder blauw water. Spijtig genoeg waren er toen enorm hoge golven dus ik kon niet in het water. Ik kon het wel , maar dan zat ik waarschijnlijk nu nog in het water :D Die avond ben ik halloween gaan vieren in Bocas. We zijn gaan feesten in de 'Iguana bar'. Zotte nacht. Believe me! Je leert gewoon constant mensen kennen en smorgens beland je gewoon met totaal andere mensen. Ik heb toen ook een aap aangeraakt! Hij was een onderdeel van een kostuum van iemand. Mijn laatste dag in bocas ben ik met twee mensen naar isla bastimentos geweest. Met een boot gingen we naar Wizzard beach. Maj echt wederom genieten en niet alles kunnen vatten wat je ziet. Ik kan het echt niet beschrijven. Je moet het zelf zien. Een aanrader! Aja ik heb wel iets freaky meegemaakt aan Wizzard beach. Ik was in het water aan het praten met iemand en ik hoor een golf aankomen. Maarja normaal ga je gewoon mee met de golf. En ineens was ik gewoon weg. 30 seconden lang zat ik onder water. Die golf was gigantisch en de stroming was zo sterk. Mijn bikini vloog zelfs af. Ik kom boven en weet je wat? Die zitten daar gewoon met mij te lachen! Haha ik moest er zelf nu ook wel mee lachen, maar ik ben toch nadien op het strand blijven zitten. 's avonds zijn we in Bocas de beste taco's ever gaan eten. Nadien zijn we naar de Iguana bar geweest en om 24u sloot de bar. De dag nadien was 'dead day'. Ze eren dan de doden en dat is een heilige dag dus uit respect gebeurt er 24u lang niets. Vanmorgen om 8uur nam ik mijn watertaxi om terug te keren naar Costa Rica. Er zijn 3 leugens in Bocas. 1 ik ga vanavond niet uit 2 ik word vanavond niet dronken en 3 ik vertrek morgen. En geloof mij, dat is echt waar. Ik had echt de tijd van mijn leven dus heb ik besloten om terug te keren naar Panama. Morgen vertrek ik naar San José en ga ik de pacific coast van Costa Rica verkennen. Volgende week neem ik de bus naar Panama en ga ik richting Panama City, waar ik gratis kan verblijven. Nadien ga ik toch even terug naar Bocas. De mensen, het eiland, de hostel,.. het is veel te mooi om waar te zijn.

Mijn volgend verhaal zal aan de pacific zijn in Costa Rica!

Pura vida!

Reacties

Reacties

Mish

Muy bien guapa !! Ik zie dat je daar in iedergeval niet eenzaam bent; je schijnt al een heleboel mensen te kennen , wat het natuurlijk leuk maakt. Op naar andere avonturen en schrijf af en toe nog ietske. Ne dikke knuffel xx

Margaux

Onwaarschijnlijk :) x

Tina

'En ineens was ik mijn bikini kwijt...' Hahaha!
Nee, serieus! Ziet er allemaal ongelooflijk uit. Merci voor de mooie beschrijvingen, ik reis zo in gedachten met u mee!
Way to go, Charly!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!