Charlottecuyvers.reismee.nl

San Juan Del Sur

Hola!

Na een hectische busreis ben ik vorige week dinsdag aangekomen in San Juan Del Sur. Het dorp staat bekend als hét surfparadijs van Nicaragua en omstreken. Een zeer toeristische plek vol met surfboys (niet dat ik klaag natuurlijk, just saying haha). Via couchsurfing had ik een plek kunnen bemachtigen in 'Arena Caliente Surfshop and Surfcamp'.Mijn host was Cesar. Ik kwam aan en hij vertelde mij dat ik moest leven met allemaal mannen, de surfinstructors van de surfshop. Ik zei direct 'geen enkel probleem' haha. Wat dus uiteindelijk wel een probleem is geworden, maar dat ga ik hier niet uitleggen om wel bepaalde redenen dus je kan het altijd vragen! Het komt erop neer dat ik de Nicaraguaanse cultuur ten volle heb beleefd. Ik ben er zeker van dat Stephanie nu aan het lachen is!

Na een dag te zitten nietsen, hadden ze mij meegenomen op een boottrip naar een surfbeach waar ik kon leren surfen. San Juan zelf heeft ook een strand, maar geen goede golven. Met kleren,surfboard.. vertrok ik naar de auto (dacht ik) die ons naar het strand zou brengen. Na een paar minuten wandelen had ik door dat we gewoon naar het strand van San Juan aan het wandelen waren. Ineens zegt Cesar tegen mij 'ben je klaar?' en ik zeg héél verbaasd 'euh wat gaan wij doen?' 'We gaan zwemmen naar de boot'.. OMG! Die boot lag kei ver, echt serieus! En ik moest peddelen op het surfbord met mijn kleren en alles aan haha. Ik heb me wel geamuseerd, het was speciaal! Dan ben ik gaan leren surfen. Surprise surprise ik kan staan op een surbord en ik heb bewijs! Nadien heb ik nog twee dagen zitten surfen oftewel geprobeerd.

Wat betreft mijn rechtenproject, ik heb connecties gemaakt! Een vriend van Cesar in Granada kan mij brengen naar een gerechtsgebouw. Gisteren ontmoette ik een man uit Mexico die in Cancun woont. Als ik hem contacteer , kan hij mij helpen aan een advocaat.

De man uit mexico had trouwens een zeer interessant verhaal (dat komt omdat ik interessante vragen stel natuurlijk haha). Ik vroeg hem of het een corrupt land was. En ja eigenlijk een retorische vraag, maar toch. Hij vertelde mij dat de maffia mensen in de regering betaald of betaald om iemand van hen in de regering te zetten. In elk dorp woont er wel iemand die bij de maffia betrokken is. Als er een verkiezing is, gaat die bepaalde inwoner met boxen op straat en roept om dat als ze niet kiezen voor die bepaalde persoon, hij iemand van elke familie vermoordt of gewoon in het rond gaat schieten.

IGisteren was ik de Nicaraguaanse televisie aan het bekijken en ik heb echt verbaasd zitten kijken naar de beelden. Er was een dokter in Managua die te veel verdoving had gegeven aan een kindje. Dus ja dat komt op het nieuws, maar hoe! Ze laten de kist zien, ze laten het kind in de kist zien, ze filmen alsof ze iets persoonlijk aan het filmen zijn. Als er iets gebeurd wordt echt alles gefilmd, hoe erg ook. Cesar zegt dat er veel mensen laaggeschoold zijn en dus willen zij dat zien zodat zij wat kunnen 'bijleren'.

Voila dit was een heel klein beetje over San Juan Del Sur. Morgen vertrek ik naar Granada voor een paar dagen en op 20 december vertrekt mijn vlucht naar de Corn Islands. Daar ga ik kerstmis en nieuwjaar vieren! Ik kijk er al naar uit!

Dale pues!

Reacties

Reacties

Stéphanie Vloeberghs

:-) ok goed bezig! xxxxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!