Charlottecuyvers.reismee.nl

Mééééééééééééééxiiiiiiiiiiicoooooooooooo! Love it!

Holaa chicas y chicos! Como estan?

Ik weet dat ik Guatemala en Honduras heb overgeslagen, maar geen zorgen lieve lezertjes want deze verhalen komen er nog aan!

Momenteel zit ik in Mérida, Yucatan. Ik heb ondertussen wel al door dat steden niets voor mij zijn én dat al deze steden in Latijns-Amerika héél hard op elkaar trekken. Dus ga ik morgen nog maar eens een ruine gaan bekijken, namelijk Chitzen Itcha. Een andere reden waarom ik zo snel uit Mérida vertrek is omdat gisterenavond iets heel raar is gebeurd en daardoor voel ik mij niet zo veilig hier. Een man kwam op mij af en vroeg, nadat hij mijn naam en afkomst wist, of ik met hem mee wou rijden naar Cancun de volgende dag. Hij zei dat zijn vader voor de regering werkt waardoor hij meer informatie krijgt dan de standaard Mexicaan en hij dus weet dat het voor Mexicanen zeer gevaarlijk is om met een 'mooie' auto te rijden omwille van de maffia. Dus ik vroeg 'Ik ben een meisje, dat ga niet veel beter zijn'. Hij antwoorde 'Ja maar dan lijk ik ook een tourist'. HIj zei ' kijk daar op de parking , daar staat mijn auto, een toyota...' Hij bleef kei hard aandringen en ik bleef kei hard zeggen 'laat mij met rust' ... (natuurlijk niet luidop haha). Nadien zei hij 'ik kan u misschien met de auto brengen naar de hostel' (wat 2 blokken verder was).. Ik heb snel bedankt en me omgedraaid. Nadien keek ik weer naar achter en hij ging niet de parking binnen. Ik had hem ook mijn emailadres gegeven om sneller van hem af te geraken. Wat later kreeg ik het bericht dat hij ook een huisje aan het water had en dat ik daar gratis kon verblijven...

Weeral een geluk dat ik heb want 1 maand eerder was ik bijna meegegaan met een maffialid, ergens in Guadelajara. En dat is echt geen grapje! Ik heb zelfs een foto van hem getrokken. Lang verhaal dus dat vertel ik wel eens een andere keer.

Guadelajara ligt in het noorden van México. Ik was er in het weekend en op een zondag is het autovrijedag. Niet een gewonen autovrijedag want .. wow.. echt waanzinnig... hoeveel fietsers/skateboarders/.. er zijn! Echt met honderden fiets je door de straten heen, heerlijk! Paar uur onder deze stad, ligt Guanajoato. Tot hiertoe de mooiste stad die ik al heb gezien. Onder Guanojoato ligt de hoofdstad, México City! Een geweldige stad. Je kan snachts erdoor wandelen, geen enkel probleem! Ook héél koloniaals. Ik weet ondertussen al, dat alles enorm hard wordt opgeblazen. Het is niet zo gevaarlijk als je zou denken tenzij je natuurlijk soms zo naief als mij kunt zijn haha.

In México City heb ik ook per toeval een audientie van de ministers van México bijgewoond. Met als hoofd de president van het Supreme Court. Het was wel héél interessant om te zien en niet veel mensen kunnen dit zeggen!

Waar ben ik nog geweest? San Cristobal de las casas is feest feest en nog is feest! Ook een super mooie stad! Puerto Escondido en Mazunte zijn geweldig. Palenque was eerlijk gezegd, the greatest time of my life. We zaten middenin de jungle met alle nationaliteiten (Israeliers, Turken,Mexicanen, Spanjaarden, Nederlanders, Belgen,Argentijnen,...). Dat was zo een geweldige pure (en dronken) avond. Ik ben er zeker van dat ik nu véél meer weet dan voor ik vertrok en daarvoor besef ik meer en meer dat dit een juiste beslissing was ! Oaxaca was een stad zoals meerdere steden (again) , maar natuurlijk ook héél mooi :)

Zoals gezegd ben ik onderweg naar Chitzen Itza en nadien ga ik richting Cancun en Playa El Carmen, waar ik iemand ken uit Antwerpen die daar nu even woont! Dikke feest dus met die Antwerpenaren!

Nadien ga ik snel door Belize en dan waarschijnlijk terug naar México. De mensen daar zijn enorm vriendelijk. Een voorbeeld hiervan : Ik was net aangekomen in een hostel in Puerto Escondido en al snel leerde ik een Amerikaan kennen. Hij nam me mee naar de stad , maar ik had geen enkel idee waar ik was en waar mijn hostel was. Door miscommunicatie nam hij een taxi en daar stond ik... alleen. Een Mexicaanse naast mij bood wat kokosnoot aan en vroeg naar waar ik moest. Samen met de verkoopster van de kokosnoot, die aan de andere kant van de straat stond, hebben ze voor mij bussen tegengehouden en mij naar de juiste plek gebracht. Danku!

Allé ik moet door, want de gratis salsales begint!

Hasta pronto!

Reacties

Reacties

Luc Somers

Gij zijt wel een grappige

Tina

Hahaha, 'de salsales begint'...
Heb echt genoten van uw verhalen! Zijt toch maar wat voorzichtig met al die rare types, he!

Miss you, Charles!
xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!